Plaza Iklan Popular Posts

22 Jul 2012

PlazaIklan: Minyak wangi identiti lelaki

Tajuk Iklan*:Minyak wangi identiti lelaki
Web Site:http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0703&pub=Kosmo&sec=Stailo&pg=st_01.htm
Name*:Minyak wangi identiti lelaki
Email*:noreply@gmail.com
Isi Iklan Anda*:MINYAK wangi bagi lelaki adalah identiti mereka. Mereka jarang menukar haruman berbanding wanita yang mempunyai rangkaian wangian yang pelbagai.

Kaum Adam percaya pada satu haruman yang cukup kuat bertindak sebagai simbol kehadiran mereka. Paling banyakpun, lelaki akan menyimpan tiga jenis minyak wangi untuk acara berbeza.

Memilih minyak wangi yang sempurna bagi tubuh anda merupakan proses eksperimen berbentuk peribadi. Ia memerlukan kesabaran namun selepas menemui yang bertepatan dengan selera, ia amat berbaloi.

Saintis minyak wangi bagi Procter & Gamble (P&G) berpangkalan di Geneva, Switzerland, Will Andrews menyatakan bagi mencari haruman yang sesuai, seseorang itu wajar memahami kecenderungan olfaktori (saraf hidu) sendiri.

Pengaruh deria bau telahpun wujud dalam diri sejak individu itu dilahirkan. Faktor ini mendorong seseorang menggemari bau yang telah sebati dengan diri. Tambah Andrews, sesiapa sahaja perlu membeli minyak wangi yang disukai secara telus dan bukan dipengaruhi pujukan jurujual atau cuba mengikuti trend.

"Ketika anda mencuba haruman di kedai minyak wangi, anda akan mengetahui sama ada ia sesuai atau tidak. Pastikan ia disembur pada kulit sendiri daripada menghidu pada kertas yang diberi jurujual kerana kesannya mungkin berbeza.

"Mereka yang baru berjinak-jinak dengan minyak wangi disarankan membeli haruman berdasarkan personaliti diri. Pertama sekali cari jenama yang digemari dan dipercayai. Selepas itu, pencarian minyak wangi berpandukan personaliti bermula.

"Individu yang arif tentang minyak wangi sudah tentu memiliki haruman kegemaran dan percubaan menukar minyak wangi pasti dipengaruhi kecenderungan deria terhadap bau yang terdapat pada minyak wangi terdahulu. Kenal pasti kandungan haruman baharu bagi mencipta kelainan," ujar Andrews.
Foto Upload (2M max):minyak.jpg



Powered by EmailMeForm



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...